Vince Vaughn får plötsligt 533 barn att ta hand om. Efter flopparna "The Internship" och "The Watch" testar Vince en mer dramatisk roll och resultatet är blandat.

Biopremiär idag 31 januari.

David Wozniak (Vaughn) är oansvarig och opålitlig. Hans vänner, familj och fru har sett honom misslyckas i allt han prövar på. Hans lägenhet är full av obetalda räkningar. När hans fru blir gravid vägrar hon att ha barnet tillsammans med honom eftersom hon inte kan räkna med att han tar ansvar.

För 20 år sedan spermadonerade David anonymt till en klinik i ett år.  Genom ett anonymitetsavtal skulle ingen av barnen kunna få reda på att han är pappan. David får en chock.  Efter en “mixup” på kliniken visar det sig att han har 533 barn, varav över 100 vill stämma honom så att anonymiteten upphävs och de får reda på att David är pappan. David är själv nyfiken på hur hans barn ser ut och vilka liv de lever. När han får reda på att en av sönerna är basketproffs börjar en intressant och underhållande jakt på att lära känna de många barnen. Filmens andra halva är mer underhållande än första halvan som etablerar David som The Loser. Tyvärr blir det för mysigt och för mesigt ibland för att man ska känna med karaktärerna.

Vince Vaughn gör en godkänd dramatisk roll, även om det märks att han vill använda sin komiska timing i många av scenerna. Det blir en kontrast till hans tidigare filmer men Vince förmåga att lätta upp stämningen finns fortfarande kvar.Tyvärr är “Delivery Man” varken speciellt rolig eller dramatisk och hamnar därför i kvicksanden i ingemansland. En svag trea.

I samarbete med Filmtrailer.se