62ecc92f37b61a70cf0bee62
62d7e7e97b2718d296030a52
23 om succén med “Länge leve vi” och klimatet på sociala medier: “Det är så mycket hat”


Läs omslagsintervjun från Kingsize Magazine #3 2022.

 

 

I torsdags släppte 23 sitt nya album “Selfmade”, dagen efter han skulle ha uppträtt som förband på 50 Cents spelning på Avicii Arena i Stockholm. I samband med albumsläppet pryder han just nu omslaget för Kingsize Magazine #3 2022, i en omslagsintervju om valet att bära mask, succén med “Länge leve vi” och inspirationen från just 50 Cent.

 

“Länge leve vi” släpptes i februari i år och toppade Spotify, Apple Music och YouTube Music samtidigt. Innan dess hade den också fått en skjuts via plattformen TikTok, något som 23 berättar om i intervjun.

 

– Det var faktiskt efter att Barre (VC Barre, reds anm) sa att jag borde göra en TikTok-video till ”Trapper of the Year” för att hypea den mer efter den gått bra på TikTok som jag började använda appen. Det är många som kallar mig en TikTok-rappare men jag skulle aldrig säga det, skrattar han avfärdande och erbjuder en intressant take på varför ”Länge leve vi” gick så bra.
– Jag tror att folk bara relaterar för just nu på internet, det är så mycket hat. Asså det spelar ingen roll vem du är, det är så mycket hat. Så jag tror att dom här två första barsen talade till många. Jag tror det var därför den kickade på det sättet.

 

På låten öppnar 23 med raderna:

 

”Jag vet inte ens vem dom e, ändå så hatar dom / Wulek mannen de e 23, jag följer inga trender jag skapar dom”

 

Om succén med låten berättar han vidare att han blev förvånad att den gick så bra.

 

– Ja, jag trodde inte den skulle kicka på det sättet, faktiskt. Det gick snabbt och den kickade stenhårt. Men grejen är att jag fortfarande inte har stannat upp och kollat bakåt. Hänger du med vad jag menar? Jag bara fortsätter köra. Men absolut, att den kickade så var inte förväntat.

 

Läs hela intervjun här och lyssna på “Selfmade” nedan.

 

 

 

 

Foto: Pressbild

 

 



Publicerat:
Redaktionen



NULL