Det är bara några månader sedan det stod klart att Frej Larsson fick Högsta Domstolen att döma till hans fördel i målet gällande textrader i låten “Då ska hon skjutas”. Läs mer här!

Nu är Frej Larsson återigen i hetluften för den nya singeln “Pulver”, som renderat en smärre kritikstorm i sociala medier där ett flertal personer ska ha anmält låten till Spotify och polisen. Låten plockades därefter bort från Spotify och Frej Larsson skrev i veckan, via Instagram:

“Du kan inte cancel:a mig för jag bryr mig inte ett skit, jag dör för konsten. Jag kommer att få upp pulver igen med FREJGANGS hjälp kommer vi att göra den större än dig och dina jävla gnälliga fasoner. Jag ska säga det alla tänker. Min konst är populärare hos dina barn än vad du någonsin kommer att vara. För att statuera exempel kommer jag att erbjuda alla COOLA föräldrar chansen att ha sina barn med i musikvideon till pulver. Musikvideon kommer att utspela sig på ett pappermarschie-berghein där småbarn kommer att ha ett ovanligt roligt barnkalas.”

Vid midnatt laddades låten “Pulver” återigen upp till Spotify och finns nu att lyssna på nedan. Frej Larsson ventilerade återigen via Instagram och skriver:

“Trots att jag vann i högst domstolen är ”låten” då ska hon skjutas fortfarande inte lyssningsbar. När jag pratade om streamingfusk och att Analytikerna såklart visste vad som hände censurerade dom den podden. När jag poängterade att dom publicerar våldtäktsmän dagligen men att jag inte får ligga kvar så fick våldtäktsmännen ligga kvar, trots att dom erkänt och blvivit dömda. Here We go again. Det blåser vindar i världen och jag vägrar bli politisk, men alla vet vilka som tjänar på den här censuren. Kommer aldrig sluta göra gränsöverskridande konst och hoppas att ni kommer fortsätta bedöma låtarna för vad dom är – Världens hetaste musikaliska gränsöverskridande verk. 00:00 inatt.”