Inför hösten lanserar The North Face en ny NSE-kollektion som blickar mot framtiden och innovation, samtidigt som inspiration hämtas från klassiska utomhusplagg bakåt i tiden. TNF beskriver bakgrunden till den nya kollektionen:

“First launched in the early 2000s, Summit Series was designed by The North Face for the pinnacle of exploration and mountaineering. Created to rise to the demands of expeditions, the innovation and technology born through this banner enabled unimaginable feats of exploration for mountaineers across the world. This season, NSE takes inspiration from the heritage, creating styles reinvented for the next generation of explorers. Out of the archive, and into the future.”

Den nya kapselkollektionen är beskrivs vidare “created to inspire, but to challenge and reflect the understanding that exploration is a state of mind, there to relinquish your limits.” Plaggen i kollektionen består bland annat av Mountain Bib och Transvers Jacket, Base Camp Tote Bag och Fleeski Bucket Hat samt VECTIV Taraval Tech.

För kampanjen har den London-baserade fotografen Rory Griffin, grundare av Orienteer Mapazine, anlitats för att fånga essensen av att upptäcka den storslagna naturen.

The North Face NSE F23 släpps 24 augusti 2023. Läs mer och se fler plagg via thenorthface.co.uk

Foto: The North Face / Rory Griffin