På sin debutskiva “Kärlekslåtar” rappade Lorentz om “Acqua Di Losó” – nu blir doften verklighet inom kort när den lanseras i samarbete med APLACE och svenska parfymtillverkaren Collect & Bottle. Inspirationen är hämtad från 90-talets parfymepok där vi ofta kunde se lyxiga märken och ogenerad reklam. Lorentz säger i ett pressmeddelande:

”Jag ville göra något fresh men samtidigt romantiskt. Parfymhuset Ormonde Jayne var en inspiration. Förutom från en konstnärlig plats så är parfymen ännu ett steg i att bygga namnet Lorentz. Förhoppningen är att vi blir ett hus som går vidare i generationer, lite som Gucci.”

Doften är blandad för hand och framtagen i Sverige med en bas som utgörs av ambra, cederträ, kardemumma och mandarin som kontrasteras med svalkande lime, bergamot, svartpeppar och vetiver.

En limiterad upplaga säljs i APLACE butiker från och med den 3:e november med ett pris på ca 900 kronor.

acqua_di_loso_s

Foto: Magnus Klackenstam