adidas och Djurgårdens IF presenterar idag det nya hemmastället för säsongen 2023. Årets tröja har tunna blåblå ränder med broderad sköld, och är inspirerad av Järnkaminerna på 70-talet. Inför lanseringen har klubben och varumärket använt arbetsnamnet “Odjuret”, då stämningen och atmosfären på hemmaplan blev så elektrisk att mittfältaren Rasmus Schüller liknande den vid ett “odjur”.

– När laget och supportrarna blir en symbios så är vi närmast ostoppbara och det är något vi hoppas få uppleva igen på torsdag när vi står inför ytterligare en tuff utmaning. Att adidas väljer att hylla våra supportrar och vår magiska stämning i samband med tröjlanseringen känns väldigt kul, säger Daniel Bergström, Media- och Marknadschef på Djurgården Fotboll.

Tröjans premiär på plan blir torsdagen 16 mars, när ”Odjuret” välkomnar polska klubben Lech Poznan till returmatchen på Tele2 Arena.
– Att bygga årets tröjkampanj på uttalandet om Odjuret, begreppet som fick ett eget liv bland Djurgårdens supportrar känns häftigt. Vi är oerhört stolta över att kunna presentera tröjan tillsammans med Djurgården, säger Elin Sundell Nilsson, Director, Sports marketing på adidas.

Årets matchtröja säljs i både dam-, herr- och juniorstorlekar och finns tillgänglig i Djurgårdsbutiken i Globen, Stockholm, difbutiken.se, Stadiums butiker på Drottninggatan och Täby Centrum samt på stadium.se.

Djurgården öppnar den allsvenska säsongen med derbymatch mot BP på Tele2 Arena den 1 april 2023. Samtliga matcher från Allsvenskan visas på Discovery+ och C More.

65ba07add7a32f7b0a037f23