Sportkedjan Stadium tar steg mot cirkulär konsumtion – samarbetar med Tradera.


 

 

Under våren inleder sportkedjan Stadium ett samarbete med sajten Tradera, ett hållbarhetsarbete med Sveriges största cirkulära marknad. Från och
med i vår kommer Stadiums kunder kunna förlänga livslängden på sport, sportmode och fritidsrelaterade produkter på ett nytt sätt, vilket syftar till att inspirera fler till aktivitet på ett hållbart sätt för både planet och plånbok. Karl Eklöf, CEO Stadium Group, säger i ett pressutskick:

 

– Cirkulär konsumtion är avgörande för klimatomställningen och för planetens framtid. Vi behöver förenkla för konsumenter att köpa second hand och att sälja vidare det man inte längre använder. Förutom att det är ett bra sätt att minska sitt klimatavtryck betyder det också fördelar för den egna ekonomin.

 

 

Kontentan av samarbetet är att Stadiums kunder kommer kunna köpa och sälja sport, sportmode och fritidsrelaterade produkter i Traderas flöde – oavsett var varorna köpts tidigare. Stefan Öberg, VD för Tradera, säger vidare:

 

– Vi tycker det är mycket positivt och en viktig signal att Stadium som är Sveriges största sportkedja uppmuntrar sina kunder att ta tillvara på det som redan finns. Vi på Tradera finns här och vill gärna hjälpa fler aktörer att precis som Stadium bli mer cirkulära i sin affärsmodell.

 

 

Samarbetet inleds i april 2020.

 

 



Publicerat:
Redaktionen

Relaterat
Det finns inga relaterade artiklar


NULL