23 år efter sitt första möte strålar basketlegendaren och Looney Tunes-karaktären åter samman.

 

År 1992 gick inte bara till historien som ett lyckat år i NBA för Michael Jordan och hans Chicago Bulls. När han inte hade fullt upp med att plocka poäng och vinna titlar hann Jordan dessutom med att spela in en numera klassisk reklamfilm för Nikes ”Hare Jordan”-kollektion med ingen mindre än Looney Tunes-figuren Snurre Sprätt. Denna reklam kom sedan att byggas vidare på och resultatet blev en framgångsrik kampanj som sträckte sig över flera år, för att nå sin kulmen 1996 när filmen Space Jam gick upp på biografer.

Nu är det gamla radarparet tillbaka för ett nytt samarbete. Återföreningen utgör en del i firandet av Air Jordan-linjen, som 2015 fyller hela 30 år. Planen från Nikes och Warner Bros. sida är att under året, med start redan i vår, släppa båda nya och nygamla ”Hare Jordan”-produkter. Mer information kommer dyka upp inom kort på Michael Jordans twitter och på Jordan.com.

Brad Globe, chef på Warner Bros. Consumer Products, kommenterade samarbetet:

Each is an iconic figure and legend in his own right, but together Bugs Bunny and Michael Jordan are an unbeatable combination on and off the court. We are excited to partner with Jordan Brand to reintroduce Hare Jordan to an entirely new generation of fans with this limited-edition collection that includes a mix of classic and cutting-edge styles.

// David Melander