Det ikoniska amerikanska sko- och klädmärket Converse breddar sitt utbud och inleder ett samarbete med Marchon Eyewear, en av världens största tillverkare och distributörer av kvalitetsglasögon och solglasögon. Med inspiration från Converse legendariska skor, framför allt Chuck Taylor® All Star® och Pro Leather, kommer glas- och solglasögonen att ha igenkännbara motiv och designelement såsom ”All Star”-lappen och “Star Chevron”-logotypen. Sortimentet riktar sig till vuxna och tonåringar med 16 hela solglasögon och 43 optiska stilar. Nicola Zotta, VD och koncernchef för Marchon Eyewear, säger i ett pressutskick:

– Marchon är stolta över att samarbeta med Converse, ett ikoniskt varumärke som har en långvarig position inom sko- och klädindustrin.

Jon Tappan, VP / GM för Apparel & Accessories på Converse, kommenterar även han samarbetet:

– Vi ser fram emot att utforma unika glasögonkollektioner som förkroppsligar Converses stil och autenticitet, samtidigt som de är en del av varumärkets tillväxt och fortsatta arv. Vi är glada att tillkännage vårt partnerskap med Marchon Eyewear.

Nya sol- och optiska kollektioner kommer att lanseras globalt i början av januari 2021 och kommer att säljas globalt i utvalda sol- och optiska återförsäljare, samt online på eyeconic.com.

65ba07add7a32f7b0a037f23