Starz avslöjar nu att de kommer göra ett pilotavsnitt av ett program som beskrivs som “genre-definierande” och ska blanda dokumentärstil med högprofilerade kändisintervjuer. Sean “Diddy” Combs agerar exekutivt producent för projektet genom REVOLT Studios, medan Fat Joe får samma titel plus att han utsetts till värd för showen. Det blir sannolikt en förlängning av rapprens egna Instagram-show, där han intervjuer en mängd kollegor via Instagram Live. Det första avsnittet kommer dessutom produceras av flerfaldigt Emmy-belönade bolaget SpringHill, som LeBron James och Maverick Carter ligger bakom.

“We’re about to create the biggest and most culturally-relevant series on television. With Puff, LeBron, the incredible team at STARZ and myself teaming up, you have a dream team that is guaranteed to produce TV gold. Hosting a show has always been a dream of mine and I’m thankful for everyone who helped make it a reality. I promise you that we’re going to push the envelope, deliver compelling interviews and provide pure entertainment. Do remember – you DON’T know who I know!”, säger Fat Joe i ett uttalande.

Diddy fyller i:

“I’m excited to partner with STARZ and bring these cultural giants together to create the No. 1 show on television. Fat Joe is a very authentic and respected voice in the culture that deserves a platform to bring these important conversations to a global audience on a major network.”

Det återstår att se när serien kan få premiär, men utsikterna för svenska tittare är goda i och med lanseringen av STARZPLAY i fjol. Innan dess får vi ta del av rapparens memoarer “The Book of Jose”, som även har bekräftats bli tv-serie av Showtime och BET Studios. I slutet av september leder Fat Joe dessutom BET Hip Hip Awards.

Visa detta inlägg på Instagram

Ett inlägg delat av FAT JOE (@fatjoe)

Foto: BET / Pressbild