"Actionable Data for the Music Industry."

Soundcharts är en oberoende aktör och världsledande på analys av musikdata och har de flesta stora musikbolagen och även många mindre och medelstora bolag i branschen som sina kunder. Bolaget uppger sig ha koll på över 1 700 radiostationer, över 18 000 media på internet, 8800 topplistor, nära tre miljoner artister, två miljoner spellistor – allt detta kan vara av betydande ekonomiska mervärden för många olika delar av musikindustrin.

Nu lanseras tjänsten även i Skandinavien. David Weiszfeld, grundare av Soundcharts, säger i ett pressutskick:

“After my ten years with Universal France I saw a clear gap in the market for just what I wanted to provide. For us now approaching Scandinavia is an important step. No region has proven stronger capabilities regarding commercial and creative success over the years, so we wanted to have all things in place before making this move. We can now provide a Sales and Support Team that holds the quality we want to stand for, in all aspects of our service.”

Några av tjänsterna som tillhandahålls är:

– Lokalisera och utvärdera publiken för vilken artist som helst, med topp-städer och topp-länder.

– Jämförelser med flera artister för effektivare förhandlingar.

– Hitta nya talanger med 360°-insikter och då inte bara i en snäv krets, utan bland nästan 3 000 000 artister över hela världen.

Mer info via Soundcharts hemsida.


Visa det här inlägget på Instagram

#4 – Roddy Ricch (Top 20 for 2020 – US)⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀ Full chart ? link in bio.⠀⠀⠀ #top20us #charts

Ett inlägg delat av Soundcharts (@soundcharts)