B.Baby porträtteras i Halebop-kampanjen Creative Call


 

 

Halebop Creative Call startade i slutet av 2018,med syftet att “ge kreatörer en plattform där de kan göra verklighet av sina drömmar och få den synlighet de förtjänar”. Förra året uppmärksammades bland annat möbeldesignern Gustaf Westman, filmregissören Faramarz Gosheh, konstnären Yoyo Nasty och kreatörstudion Wulira Studio.

 

 

Nu meddelas att hiphop-artisterna B.Baby och A36 samt r&b-artisten Meron Mitku är klara för årets upplaga av Halebop Creative Call. Först ut är B.Baby som i ett personporträtt speglar sin vardag, med inblick i hans bakgrund, framtidsplaner och hur skapandeprocessen ser ut. I dokumentären medverkar även hans vän och producent Oscar Chase samt popstjärnan Hanna Ferm.

 

– Att få vara först ut i årets Creative Call är något jag är stolt över och det skall bli kul att se hur lyssnarna tar emot den hit som vi skapat!, säger artisten B.Baby.

 

 

Nytt för i år är att olika sorters kreatörer kan ansöka om att vara en del av teamen bakom årets Creative Calls. Allt från make-up-artister och dansare till grafiker och 3D-animatörer är välkomna att ansöka till de olika projekten. Johanna Sahlman, Head of Halebop, säger i ett pressutskick:

 

– Det finns enormt mycket att talang som av olika anledningar inte får ta plats i de etablerade rummen. Den talangen vill vi ta del av för att vi tillsammans ska kunna forma och skapa vårt varumärke ihop, det är kärnan i Halebop Creative Call. Vi har också fortsatt att jobba med flera creative i våra andra projekt. Och det är extra kul att se att Creative Call har gett deltagarna en rejäl skjuts i karriären.

 

 

Mer info via halebop.se/creativecall

 

 

 

Visa det här inlägget på Instagram

 

Ett inlägg delat av Broke Baby🍼👶🏽 (@b5baby_)



Publicerat:
Redaktionen



NULL