Russ fortsätter sin vana trogen att kritisera de större skivbolagen. Det var under sitt framträdande på Andrew Schulz “Flagrant”-podcast som Russ hävdade att hans egna streams var felberäknade, samtidigt som han hävdar att större skivbolag köper streams åt sina artister. Schulz ställer frågan rakt ut till Russ:

“How are they tricking us? Because I see these people that go crazy, right? Album goes No. 1 but then they can’t fill up a show. So the math is not mathing.”

Och Russ delar Schulz skepticism för hur “fake streams” påverkar musikbranschen. I podcasten utvecklar han, citerad av Complex:

“It’s a real thing. Here’s the deal, when you talk to these people—’cause I’ve talked to these people, ’cause I’ve been like, ‘What is this? How are y’all doing this?’ They never disclose the mechanics of how they actually fake the streams. There’s like, you know, rumors of streaming farms or [they’re] delving out fucking computers in third-world countries and hacking the backend to make it look like it’s an IP from the U.S. All this nutty shit. But the reality is the labels are spending money and you know, devil’s advocate, they’re treating it like a marketing expense. Because, in a sense, it almost is.”

Russ hävdar att musikbolagen hellre spenderar pengar på att köpa “fake streams” framför mer traditionella marknadsknep som tex reklamskyltar. Men han förklarar dock att musikbolagen endast spenderar dessa pengar på redan etablerade artister. Russ säger vidare:

“They’re not doing it with like up-and-coming artists who you wouldn’t believe it. … Let’s say your song has 500 million streams, organically. But let’s say with fake streams now you’re at 900 million. No one’s gonna sit there and be like, ‘This is more like a 500 million-stream song.’ … They’re not doing it to the dude across the street and giving him a billion streams. They’re doing it to people who really can get half a billion, but let’s just pump it to get 900 million.”

Russ fick sedan frågan om man kunde köpa sig till en första plats på Billboardlistan. Han svarade att det är möjligt med endast för artister som redan har fans som lyssnar på musiken.

“You have to have people who are really consuming the music, and your song has to actually be moving around, organically. Once it’s that, then they’ll push the button on it. And it just depends, it’s like it’s a campaign.”

På frågan hur mycket det skulle kosta svarar inte Russ rakt ut men menar på att en 12-veckors kampanj med “fake streams” kan kosta upp mot cirka 700 000 kr. Russ avslutar resonemanget med att konkludera:

“The ROI [return on investment] is crazy. ’Cause that 70 grand might bring you back 200, 300.”

Se hela intervjun på Youtube här nedan.