Kampanjen “Stockholm puls” har tagits fram i samarbete med reklambyrån Differ och Universal Music. Den porträtterar kollektivtrafiken som något mer än bara ett transportmedel. Kampanjen lyfter både fördelarna och det som skaver i kollektivtrafiken: från barn som spiller yoghurt till märkliga möten och män i bar överkropp.
För att fånga denna puls krävdes mer än en enkel voiceover. Därför tog man hjälp av rapparen ADAAM, som vuxit upp längs Märstas pendeltågslinje. Låten “Alltid hennes” specialskrevs för kampanjen och släpps i samband med lanseringen. ”Alltid hennes” är producerad av Pablo Paz från NBLNATION, som bland annat ligger bakom “17” med ADAAM, en låt som toppade Spotifys lista sommaren 2023.
– Märsta ligger längst ut och är en slutstation för pendeltåget, så tågen har verkligen varit en stor del av min ungdom när jag skulle ta mig in till stan eller någon annanstans. Jag minns alla dagar och kvällar jag suttit på tåget, lyssnat på musik och drömt mig bort. När SL frågade om jag ville tonsätta deras nya kampanj kändes det både hedrande och roligt. Jag har försökt skapa en ny anthem för alla stockholmare och vår stad som vi alla älskar, säger Adaam om låten.
Kampanjen kretsar kring en film fylld med människor och händelser, där musiken spelar den verkliga huvudrollen. Låten “Alltid hennes” är specialskriven av Adaam för kampanjen. Kampanjen kommer att synas på sociala medier, TV, poddar och utomhusreklam.
“Alltid hennes” med Adaam har släppts via EMI Sweden/Universal Music.
