”Street Fighter X Tekken är ett polerat Street Fighter 4 i Tekken Tag-trikåer. Kan det bli bättre?!”

Som gammal Street Fighter- och Tekken-spelare har jag sett fram emot det här släppet sen första gången jag hörde talas om det. För att ge er läsare en mer rättvis bedömning av det här spelet kände jag att jag var tvungen att låta både Tekken-spelare och Street fighter-spelare spela det. Jag visste att jag behövde folk som kan sin grej och inte alls skulle dra sig för att mäta lite muskler i en filmad turnering. Och så blev det. Jag bjöd hem Tinitus, som är en av Sveriges fetaste producenter, min gamle tvspelsälskande och modemedvetne vän Matte ”Mos def”, och vad vore en Street Fighter-turnering utan självaste Adam Tensta, som för övrigt gjorde titelspåret och menyvalslåten (producerat av svensken Simon Wiklund) till Street Fighter 3: Third Strike Online Edition. STORT!

Street Fighter X Tekken är ett polerat Street Fighter 4 i Tekken Tag-trikåer. Kan det bli bättre?! För mig är det den perfekta kombinationen då jag alltid viktat Tekken Tag som det bästa Tekken-spelet, på grund av sin fantastiska Tag team-funktion. När Street Fighter 4 släpptes var mitt Tekken-spelande ett minne blott, och det är det än idag. Jag älskar det höga tempot och den nästan vidrigt perfekta precisionen i handkontrollen. Här är det timingen som är nyckeln till vinst, och knapp-smattrande amatörer kommer inte att komma långt. Street Fighter X Tekken är ett otroligt spel med en nästan oändlig livslängd. 4player-läget är helt fantastiskt och online-delen kan lätt övergå till en mycket farlig och tidskrävande besatthet. Det är här världens bästa möts!

Plattform:           Playstation3

Spelutvecklare: Capcom

Spelutgivare:     Capcom