Följ @kingsizemag Instagram för bild- och videouppdateringar från Öland Roots, med vår skribent Maxwell Mandela på plats.

Admiral P

”Varje år är det minst en akt som överraskar och verkligen blow you’r mind. Nåt som man verkligen inte trodde var ens grej, visar sig vara nåt nytt och riktigt skönt!”- Henrik Yngve”. Så beskrev en upprymd Hempa Admiral P som var först ut på stora scenen. Att se han live är inte riktigt likt något annat man har hört eller sett tidigare i. Det är ett roots-poppigt, internationellt reggae ound fast på norska. Just att det är norska tillför en extra skön vibe och uppbackad av sitt samspelta ”The Global Citizens” band. Riktigt bra och en fet öppning av Stora Scenen. Admiral P bjuder på en helgjuten show till publikens förtjusning som var med på alla noter och gungande från sida till sida, särskilt till ”Gör så gott jag kan” som levererades med en riktigt skön festival-känsla.

betyg_4,5
tarrus riley 580x345

Tarrus Riley

När Tarrus Riley äntrar scenen och tar ton känner man genast hur det kryper i kroppen. Det här var vad många hade väntat på. Tarrus Riley har en rad klassiska låtar att välja  från sin arsenal av hits – och han var givmild. Med låtar som Protect your pepole , She is royal, Human nature, Love’s Contagious på en lista som kan göras betydlig längre, fick alla det vi hade hoppats på. Han är som en ”smooth operator” med ett slickt naturligt flow både vad gäller hur han rör sig och sjunger. Perfekt för dem som hade kommit dit som ett par. Vi andra fick nöja oss med att närvara i en fantastik inramad miljö med Tarrus Riley. Props till Dean Fraiser som var pricken över i:t mitt sin saxofon.

// Maxwell Mandela