FILMHYPE!

FILMHYPE!

Det är många bra filmer på gång borta i USA. "Baksmällan 3", "Iron man 3" med flera flera. Rykande färska trailers och insideinfo utlovas.

1. “Baksmällan 3” är på gång och mannen bakom filmerna, Todd Phillips har utlovat en episk showdown mellan Alan och Mr.Chow. I sommar är det dags igen för Phil, Stu, Doug och självklart Alan att återvända till galna Las Vegas för ännu en blöt kväll med oanade konsekvenser.  Inga fler äktenskap och därmed ingen svensexa men ändå går allt fel för “The Wolfpack”. Tvåan var globalt sett en större succé än ettan och det märks det nu att man haft råd att lägga mer krut på att göra trean så häftig som möjligt. Snyggare foto, kreativare och mer rutinerade skådisar (John Goodman!) bäddar för en vass avslutning på triologin.

Första, officiella trailern för “The Hangover 3”

2. Det ska bli film av “Freeway” Ricky Ross liv. En av Los Angeles absolut största kingpins under kokainets storhetstid mellan 80-90 talet och stor inspirationskälla till allas vår Bawse-rappare Rick Ross. När Freeway och hans drogkartell var på toppen drog de in flera miljoner dollar varje dag och under åren mer än 600 (!) miljoner dollar . 1996 togs Freeway Ricky Ross fast i en fälla av en CIA-agent  och fick livstids fängelse som senare blev reducerad till 20 år. Det blev bland annat känt att CIA varit inblandat i knarkhandeln. Redan 2009 släpptes Freeway ut från fängelset på grund av gott uppförande.

Efter att Freeway själv varit involverad i castingprocessen och själv handplockat vem som ska spela honom föll valet på en enligt mig, en rätt otippad person. Nick Cannon! Med i racet var större skådisar som Will Smith, Jamie Foxx och Don Cheadle men det blir alltså Nick Cannon som ska porträttera Freeway Ricky Ross otroligt innehållsrika liv.

“I’ve been wanting him to to play my role since ’96, we got hooked up. I met him, I love his personality.” – Freeway Ricky Ross om Nick Cannon, som 1996 för övrigt var 16 år gammal.

3. Det kommer fler triologier. “Iron man 3” är också en tredje film jag väntat på. Kanske för att Robert Downey JR. är en utav de mest mänskliga hjältarna i spandex man sett de senaste fyra-fem åren, men också för att “Iron man 3” kommer att uppfylla alla förväntningar. Tony Starks är riktigt förbannad i den här filmen och det kommer bli råare, roligare och mer action än i tidigare filmer.