Ökat försäljningen med 3000%.

Det verkar som att Soulja Boy gjorde ett riktigt bra beslut när han valde att investera i tvålbranschen. Den nya affärsinriktningen avslöjades nyligen i en intervju med The Breakfast Club, där han berättade att han teamat upp med företaget The Soap Shop som gör diskmedel med dofter. Och med tanke på dagens läge var det ingen dum idé.

Enligt TMZ har företaget gått från att sälja omkring 100 flaskor av rengöringsprodukter på en månad, till över 3000 rengöringsprodukter de senaste två månaderna – en rekordökning med 3000 procent. Coronaviruset fortsätter att skapa rädsla och panik hos många människor som väljer att bunkra upp med toalettpapper, tvål och handsprit bland annat.

Viruset, även benämnt COVID-19, startade i Wuhan, Kina och fortsätter just nu att spridas världen över. Hittills har mängder av sportevenemang och politiska tillställningar skjutits upp och/eller ställts in, bland annat NBA, NHL, Champions League och festivaler som Coachella och SXSW.

Foto: Instagram/@souljaboy