Att J. Cole just nu är högaktuell i och med releasen av den efterlängtade uppföljaren till “2014: Forest Hills Drive” har vid detta laget gjorts smärtsamt uppenbart, och Cole’s plats i mitten av strålkastarljuset innebär både ris och ros. “4 Your Eyez Only” har hyllats som ett av årets bästa album från flera håll, men har samtidigt kritiserats för dess nedtonade sound, som från vissa håll beskrivits som oinspirerat och sömnigt. Bland Cole-kritikerna hittar vi (överraskande nog) dessutom en populär hotellkedja i The Hampton Inn, som nu gör reklam på Dreamville-rapparens bekostnad:

“Is the new J Cole album putting you to sleep early? Stop on by and stay the night with us at the Hampton Inn Sandy!”

Den minst sagt provocerande reklamen dök upp via Twitter-kontot för Hampton Inn i Sandy, Utah, och har (efter överväldigande) kritik raderats. Hampton Inn-reklamen hann generera en hel del uppmärksamhet på både gott & ont, men att utnyttja en artists momentum efter album-release känns helt klart som ett slag under bältet. Vad tycker? Roligt, smart eller bara dumt?

Missat J. Cole’s senaste släpp? Lyssna nedan:

//Ludvig Löfström