L.A.-rapparen testar nya distribueringssätt.

Nipsey Hussle, som besöker Sverige den 25:e januari, har tidigare gjort sig känd för annorlunda grepp om skivmarknaden – förra året sålde han 1000 upplagor av mixtejpet “Crenshaw” för 100 dollar styck. I år upprepar han den uppmärksammade strategin, men jackar upp priset rejält. För mixtejpet “Mailbox Money”, som släpps i 100 exemplar, får du langa upp 1000 dollar. Senaste singeln “1 Hunnit a Show”, producerad av Hit-Boy och gästad av Rick Ross är dock betydligt billigare:

Tejpet “Mailbox Money”, som gästas av DJ Mustard, Rich Homie Quan och Young Thug, släpps 20:e december och förbeställningarna startade idag. De 100 som får tag på 1000-dollartejpet får även en privat lyssningssession tillsammans med Nipsey, där han spelar upp sitt kommande album “Victory Lap”. För de som inte har lust att punga ut så mycket precis innan jul så kommer tejpet även att släppas på nätet i vanlig ordning. Lyssna nedan på “1 Hunnit a Show”.

// Niklas Thander

NipseyHussle-2015_S

Mer info: https://www.kingsizemag.se/karusellen/nipsey-hussle-till-stockholm/