Häng med det svenska klädmärket i vardagen med nya kollektioner, events och fester!

Streetwear har sitt ursprung i den californiska surfkulturen och är en gemensam nämnare för de urbana subkulturerna. Hip hop anammade modet som ett sätt att uttrycka sina känslor och åsikter under perioden då ”street kulturen” inte hade någon röst i medierna. Modet blev ett sätt att yttra sig och ta plats i ett samhälle som inte ville lyssna. Stora företag har sedan streetwear-modets uppkomst försökt att göra modet mer mainstream, men genren har ändå lyckats behålla sina ursprungliga rötter.

Galagowear startade sin verksamhet år 2007 och har sedan dess arbetat med att kombinera mode med gatukulturen. T-shirts och hoodies från tidigare kollektioner har främst präglats av influenser från det amerikanska gatumodet. Intresset från allmänheten har varit stort och människor från olika delar av kulturen har hyllat Galagowear, främst för snygg design men också för innovationen om ett svenskproduceratstreetwear-märke. Under den korta tiden på två år gick Galagowear från att tillverka ett fåtal t-shirts åt sin egna webshop, till att producera hela kollektioner och leverera ut till återförsäljare över hela Sverige. Med de nya kollektionerna tog även Galagowear steget från street-nivån och gick upp för att utmana de större modebolagen med en mer förfinad urban design.

Galagowear kallar sig för “Swedens Finest” och istället för att gå försiktigt fram och ursäkta sig som många företag idag gör, så sticker Galagowear ut hakan och vill vara med överallt. Genom annorlunda marknadsföring, samarbeten med andra företag, artister, klubbar och Team Galagowear, ett movement som växer för varje dag, så tar Galagowear street-kulturen till en ny nivå i Skandinavien.

Inför hösten 2012 har Galagowear dragit igång en ny säsong av Youtube-serien “Daily Basis Show” – i första avsnittet för i höst ser du Adam Kanyama, Malcolm B och Adam Kanyama och många fler.