Dr. Martens erbjuder nu en plattform för att stötta nästa generations kreatörer. Med initiativet “Tough as You”, som i höst även lanseras i Sverige, vill man öka kreativa möjligheter för unga och underrepresenterade talanger. Detta gör man genom att skapa mentorsprogram över landsgränserna, tillsammans med kreatörer och communityn över hela Europa. I Sverige lyfter initiativet Grammis-vinnaren Zikai och dj:n och arrangören bbygusi i en digital kampanj där de berättar om sina upplevelser under det gångna året, då pandemin varit en stor utmaning.

För Zikais del kom pandemin särskilt olämpligt, då hon precis skulle börja promota sitt album och alla hennes gig ställdes in. För att hålla sig ovanför ytan och blicka framåt valde hon att skapa nya, värdefulla minnen och omgav sig med nära vänner och familj. Nu börjar livet återgå och Zikai har mer energi och inspiration än någonsin.

Med initiativet “Tough As You” vill Dr. Martens stötta nästa generation kreatörer genom att länka samman nya och etablerade artister och på så sätt erbjuda en plattform. Genom att lyssna på nya röster, ljud, människor och idéer tror varumärket att vi alla tillsammans kan forma om musikindustrin.

De skor som kreatörerna bär är tillgängliga online på drmartens.com och i butik.

Zikai.mp4 from Team AWB on Vimeo.

Foto: Pressbild

65ba07add7a32f7b0a037f23