Tommy Hilfiger lanserar kommande vecka en kampanj med artisten och låtskrivaren Tems lanserar, där man för första gången tagit in “Tommy Collection”-plagg som en del av en Tommy Jeans-kollektion.


“Inspirerad av 90-talets prep-, skate- och hiphop-kultur består kollektionen, som är för alla kön, av ikoniska silhuetter formade till moderna streetwear-plagg. Kollektionen utforskar proportioner och sportinspirerade detaljer. Nyckelplagget för kollektionen är Alaska Puffer Jacket, som fått ett lyft och en uppdaterad look.”

Tems berättar vidare om samarbetet i ett pressutskick:

– Att vara en del av denna kampanj känns spännande, speciellt eftersom fler människor kommer att introduceras till Lagos och de alternativa scenerna och samhällena som frodas där. De här gemenskaperna bjuder inte bara in till att sträva efter storhet eller att jobba hårdare – utan de hjälper dig att utvecklas som kreatör, vilket är en stor och viktig del till att jag blivit den artisten jag är idag.

Kollektionen kommer att finnas tillgänglig den 15 september 2022 via tommy.com, Tommy Jeans-butiker och andra utvalda återförsäljare,

Visa detta inlägg på Instagram

Ett inlägg delat av Tommy Jeans (@tommyjeans)

Foto: Tommy Jeans