Tommy Hilfiger har presenterat sin nya Tommy Jeans-kollektion “Remastered”, där hiphopstjärnorna Central Cee och GloRilla frontar kampanjen för linjen som hyllar hiphopkulturens 50-årsjubileum. Passande, då man valt att återuppfinna stilar som blev populära genom ikoniska rappare under 90-talet.

“An iconic anniversary calls for an iconic capsule. With this collection we celebrate moments in style that defined the ‘90s hip-hop look and rework them for today. I am so excited to work with Central Cee and GloRilla — two modern icons who are bringing the culture’s fearless creativity to the next generation”, säger Tommy Hilfiger i ett uttalande.

Kollektionen innehåller totalt 17 plagg, med både vanliga och baggy-modeller. Bland annat en randig rugby-tröja som för tankarna till den Snoop Dogg bar i “Saturday Night Live” 1994, samt en “Big Logo”-jacka som synts på ikoner som Aaliyah och Raekwon. Lägg därtill croppade biker-jackor i läder som refererar till Y2K:s TLC och en oversized fotbollströja som Central Cee bar under sitt uppmärksammade “On The Radar”-framträdande med numret 85 – samma år som märket bildades.

Kollektionen släpps idag och går att köpa online samt via Tommy Jeans-butiker. Se bilder nedan!

Foto: Lea Winkler/Tommy Jeans