Vi har tidigare rapporterat om att Rihannas nya “luxury fashion”-kollektion för Fenty kommer släppas inom kort. Efter det att stjärnan visat upp en första titt på kollektionen under en intervju med New York Times har nu den officiella kampanjen släppts.

Kampanjen fokuserar på mångfald och visar upp modeller i olika åldrar, hudfärger och kön. Bredvid den äldsta modellen som är i 60-årsåldern syns en man posera i en kavajklänning och tanken med kollektionen är att män lika lätt ska kunna köpa plagg på damavdelningen som kvinnor kan.

Att inkludera alla olika sorters av människor är något som Rihanna med sina olika kollektioner inom kläder, smink och underkläder visat att hon kan. Allt började med stjärnans sminkkollektion som släpptes i många nyanser, som även passar svarta kvinnor. Efter det var det dags för hennes underkläder att nå marknaden och de släpptes då i många storlekar med mål att passa alla.

Nu är det alltså dags igen och sångerskan som numera är entreprenör lyckas ännu en gång med något de flesta av de stora modehusen misslyckas med. Nämligen kläder som passar alla och modeller som fler kan känna igen sig i. Se fler bilder från kollektionen och kampanjvideon nedan.

Kollektionen släpps online den 29:e maj.