I dag lanseras den enaste samarbetskollektionen från PUMA, med det franska modehuset AMI baserat i Paris. Kollektionen beskrivs karaktäriseras av “minimalistisk branding, en mix av neutrala och djärva färger samt exklusiva material”. Alexandre Mattiussi, grundare och Creative Director på AMI, berättar om samarbetet i ett pressutskick:

– Jag är väldigt stolt över sättet vi sammanfört logotyperna. Resultatet känns effektfullt, det är inte bara en gåva för oss på AMI, det är även en gåva till PUMA. Det här är något vi delar, det är detta vi kallar vänskap. Det är ett väldigt ärligt samarbete, opretentiöst, vi försöker inte för mycket.

I kollektionen återfinns några av PUMA:s klassiska skosilhuetter som Slipstream Lo, Suede Crepe, och nylanserade Suede Mayu. Klädkollektionen innefattar t-shirts, polos, jackor, hoodies, shorts, crews, byxor och toppar som alla går att sätta samman i en mängd varianter och som tillsammans bygger en fulländad garderob. Ingen kollektion är komplett utan accessoarer, lanseras gör även bucket hat, keps, axel- och handväskor. Heiko Desens, Global Creative Director på PUMA, säger vidare:

– Jag har följt Alexandres resa under en tid nu. Sedan min första dag på PUMA har jag tänkt på vilket fantastiskt partnerskap detta kunnat bli och nu är vi här, och jag är så förtjust i slutresultatet. Det är ett äkta och autentiskt samarbete, båda team kom med flertalet idéer och vi har lyckats skapa en tidlös och stilren, klassisk sportklädeskollektion för dagens konsument.

I kampanjen med PUMA och AMI syns Romeo Beckham och Mia Regan debutera som par. Kollektionen lanseras den 19 mars på PUMA.com och utvalda återförsäljare.

65ba07add7a32f7b0a037f23