Chinatown Market lanserades 2016 med ett fåtal t-shirts på kulturmässan ComplexCon. Sedan dess har varumärket växt stark och inrymmer idag t-shirts, fleece-plagg, basketbollar, mattor med mera. Under tiden har även kända namn som Jay-Z, Erykah Badu och LeBron James burit deras plagg. Nu lanseras ett samarbete mellan Lacoste och Chinatown Market, med fokus på den ikoniska krokodilen. I ett pressutskick beskrivs samarbetet:

“For Lacoste, Chinatown Market invents a fierce crocodile in an XXL-version on a T-shirt or embroidered in different colours on sweatshirts and caps. Between the sugary colors of a polo shirt and the pavement black of a hoodie, the result is as hype as it is unexpected. A nod to its soaring digital rise and its ironic creations, Chinatown Market seals this collaboration with a globe motif featured on short-sleeve shirts. They’ve got the whole world in their hands.”

Kollektionen släpps 7:e september via Chinatown Market och från 9:e september på lacoste.com

65ba07add7a32f7b0a037f23