Jay-Z och Beyoncé fortsätter samarbete med Tiffany & Co.


Dottern Blue Ivy medverkar i ny kortfilm.

 

 

Tiffany & Co. har sedan länge varit ett av de största namnen inom juvelerarbranschen och allt sedan man förvärvade LVMH tidigare i år har man varit osedvanligt pigga på marknadssidan. Det visar man inte minst nu, när Jay-Z och Beyoncé i augusti presenterades som två av företagets nya ambassadörer.

 

På sensommaren presenterades den första gemensamma kampanjen, där vi utöver en bild på Hov och Bey får en sällsynt glimt av Jean-Michel Basquiats tavla “Equals Pi”, som fram tills nyligen ägts av en privat samlare sedan 1982. Kampanjen har fått namnet “About Love” och den kommande kollektionen ska hylla “the most iconic love story of all time”. Det är dessutom första gången paret deltar i en gemensam kampanj. Enligt det trovärdiga kontot @aintnojigga ska Tiffany & Co. bidra med drygt 15 miljoner kronor till stipendier och praktikantprogram för Historically Black Colleges and Universities.

 

“As a lifelong fan of the Carters, it was a dream come true to work with such creative forces and make magic with this campaign. My heart is filled with gratitude towards you, B and JAY”, skriver företagets VD Alexandre Arnault.

 

 

 

UPDATE 19/10 – 2021:

 

Kampanjsamarbetet mellan Tiffany & Co. och Jay-Z samt Beyoncé rullar nu vidare med den nya kortfilmen “Date Night” i 60-talsinspirerad stil från filmen “Breakfast At Tiffanys”, där dottern Blue Ivy även medverkar.

 

 

 

Visa detta inlägg på Instagram

 

Ett inlägg delat av Beyoncé (@beyonce)

 

 

 

Visa det här inlägget på Instagram

 

Ett inlägg delat av Hovstorian (@aintnojigga)

 

 

Foto: Mason Poole / TIFFANY & CO.

 

 



Publicerat:
Redaktionen



NULL