A$AP Rocky har återigen bevisat varför han är en av världens mest inflytelserika artister inom modevärlden och något av ett kreativt geni. I en ny kampanj med Bottega Veneta tar han en innovativ approach till mode genom att bjuda på “everyday lifestyle type photos”, som han själv väljer att kalla “a creative trifecta”.

Detta då han i den oortodoxa vårkampanjen för Bottega Veneta inkorporerat den ofta hatade paparazzi-kulturen med en legitim modekampanj. I ett inlägg med flera av bilderna delar han med sig av tankarna bakom idén:

“Throughout history, there has always been a funny relationship between photographers and celebrities. Even down to the rights and the usage of photos, and the tabloid hustle, there’s always seemed to be a disconnection between famous people and the photographers who follows & film them”, poängterar han och fortsätter:

“While certain celebrities call paparazzi on themselves, other celebrities might get confrontational with photographers. While a very small few, such as myself, don’t mind, as long as they post the good angles, of course.”

Till skillnad från klassiska modekampanjer med tillrättalagda och spektakulära bilder har denna kampanj ett syfte att överbrygga detta genom att kombinera en kändis erfarenhet av paparazzis med väl utvalda verk, för att i sin tur skina ljus på det italienska lyxmärket.

“So, in good light of good angeled [sic] photos, myself and the creative minds @ #BOTTEGAVENETA thought it would be genius to bridge the gap and utilize my every day lifestyle type photos taken by candid photographers while I do my everyday thing.”

“So this serves less as a campaign and more as a creative trifecta brought to you by Bottega Venetta’s Matthieu Blazy, myself A$AP Rocky, and the talented tabloid style photographers involved. Cheers & thank u”, skriver han vidare.

Bland bilderna ser vi bland annat en från en nyligen uppmärksammad interaktion mellan Rocky och en TMZ-reporter, som i ett desperat försök att intervjua rapparen jagar honom på gatorna i Los Angeles.

Se klippet nedan.

Foto: RCA Records/Cam Hicks