Ray-Ban och A$AP Rocky lanserar nu officiellt sin första modell, “Wayfarer Puffer”, och kampanjen bakom. Med en djärv och skulptural design får den klassiska Wayfarer-modellen en ny form, präglad av Rockys banbrytande stil där hiphop-arv möter high fashion.
Kampanjen, som är fotograferad i Rockys hemkvarter Harlem i New York, kombinerar konst, mode och kultur med A$AP Rockys kompromisslösa vision. Lokala invånare och konstnärer från Harlem har street-castats, vilket resulterat i ett rått men stilrent porträtt av personlig stil.
– Här är min första tolkning av den klassiska Wayfarer-stilen: jag presenterar Puffer, säger A$AP Rocky.
Det var i slutet av februari som det stod klart att Rocky utsetts till creative director för Ray-Ban och redan under Met-galan i början av månaden fick vi en första glimt av samarbetet. Detta då Rocky bar en unik handgjord version tillverkad i Italien. Den utmärkte sig med en stor Ray-Ban-logga i 18 karats guld, naturliga diamanter, ädelstenar och nitar satta med diamanter.
Senare gjorde modellen entré i Europa under filmfestivalen i Cannes, där Rocky höll en exklusiv yachtfest. Buren av både trendsättare och konstnärer visades “Wayfarer Puffer” upp i starka färger som rött, vitt, gult och rosa – färger som nu släppts till försäljning.
“Wayfarer Puffer” släpptes i fredags den 20 juni och går att köpa via ray-ban.com för 2 110 kronor.







Foto: Ray-Ban