Nästa år firar Levi’s och dess ikoniska modell 501 hela 150 år. Det var år 1873 som Levi Strauss & Co. beviljades officiellt ett patent för kopparnitarna på deras ”midjeoveraller” i denim. Inför den årliga jubileumsdagen “501 Day” den 20 maj lanseras nu en kampanj med flera välbekanta namn, vars berättelser återanknyter till plaggets historia och syfte.

I den nya jubileumskampanjen för 149 år av denimplagget har Levi’s samarbetat med fem visionärer som ska visa upp “den mångsidiga stilen och livslängden på detta ikoniska plagg”. I kampanjen är syns A$AP Nast (modell & artist) Marcus Rashford (fotbollsspelare och filantrop) samt Barbie Ferreira (modell & skådespelare), Hailey Bieber (modell) och Peggy Gou (DJ & producent).


“A badge of youthful rebellion, a staple of casual style, a canvas for creative self-expression – the 501® Original is all things to all people. But most of all, it is a catalyst that changed the way we think about clothes. It helped us understand that a single item could be the launchpad for a person’s signature style. For the last 150 years people have found countless ways to make the Levi’s® 501® their own. A true testament to timelessness, the 501® transcends trends, and proves that genuine craftsmanship never goes out of style.”

Se bilder nedan och läs mer info om kampanjen via Levis.com

Visa detta inlägg på Instagram

Ett inlägg delat av Levi’s (@levis)