“Squid Game” fortsätter som bekant att dominera tv-världen och nu slår Netflix fast att den koreanska tittarsuccén nått en historisk milstolpe. Häromdagen meddelade man att överlevnadsdramat nått 111 miljoner tittare världen över, vilket gör den till den största nylanseringen för en Netflix-serie någonsin.

Streamingtjänsten räknar in en tittare så fort en användare sett mer än två minuter av en serie eller film. Det tidigare rekordet hölls av “Bridgerton”, som lyckades samla ihop 82 miljoner tittare under sin första månad efter premiären runt jul.

Nyligen öppnade regissören Dong-hyuk själv upp om sina idéer för en andra säsong i en intervju med The Times, något som Netflix globala tv-chef också varit tydlig med att man försöker lösa.

I en ny intervju med Hollywood Reporter går han in närmre på vilka problem han brottas med inför en potentiell uppföljare.

“And you’re right, the pressure on me is huge now, with such a big audience waiting for a Season 2. Because of all that pressure, I haven’t decided yet whether or not I should do another season. But if you look at it in a positive way, because so many people loved Season 1 and are expecting good things for Season 2, there are people everywhere in the world offering their opinions about where the show should go. I could actually pull ideas from fans all around the world to create the next season. I think that’s what I’m wrestling with right now—that I shouldn’t just view it as a huge amount of pressure, but think of all of this love and support I’m receiving as a big box of inspiration that I can leverage for Season 2.”

När säsong två kan få premiär återstår att se, men många hoppas på att den kan komma redan 2022. Nyligen lanserade Netflix även anpassningsbar “Squid Game”-merch.

Visa detta inlägg på Instagram

Ett inlägg delat av Netflix US (@netflix)

Foto: Netflix