Levi’s® presenterar idag ett samarbete med gruppen Gorillaz, där medgrundaren Jamie Hewlett har tolkat varumärkets ikoniska Batwing-logotyp tillsammans med bilder av bandmedlemmarna 2D, Murdoc Niccals, Noodle och Russel Hobbs.

Lanseringen innebär att Gorillaz-fans kunna skapa egna och unika Gorillaz-plagg genom att välja mellan Jamie Hewletts olika illustrationer, vilka kretsar kring de fyra Gorillaz-karaktärerna, exklusivt framtagna för Levi’s®. Levi’s® Print Bar tillåter även att ändra mönster, motiv och färger utefter behag. För första gången på Levi’s® Print Bar kommer det nu gå att ändra och justera storleken på illustrationerna för hoodtröjor och ringer T-shirts för både dam och herr. Russel Hobbs, trummis i Gorillaz, säger i ett pressmeddelande:


”Hej, Russ från Gorillaz här. För oss handlar allt om det bästa inom arv, och det är därför vi gör detta samarbetet med Levi’s®. Allt handlar om dubbeldenim.”

Jonathan Cheung Levi’s® SVP Design säger vidare:

”Levi’s® har alltid varit en del av musikkulturen. När vi väljer samarbetspartners är det viktigt för oss att vi är fans av varandra. Det blir äkta
på det sättet. Vi är fans av Gorillaz och de är fans av Levi’s®.”

Samarbetet kommer släppas den 26:e februari på Levi’s® Print Bar i Levi’s® Studio på Slöjdgatan 9 i Stockholm.

6236_4
6311_1
6311_2
6311_4
6311_4_BACK
6311_9
6311_11