Marshall bryter nu ny mark och satsar stort på tv-ljud med lanseringen av sin första soundbar, Heston 120, med fokus på både film och musik.

Heston 120 är nämligen designad för att skapa biokänsla i hemmet med ett omslutande ljud för såväl film och tv-tittande, som musiklyssnande, tack vare funktioner som Dolby Atmos och DTS-X. 11 högtalarelement riktade åt olika håll skapar ett tredimensionellt ljud som fyller hela rummet för en optimal ljudupplevelse. Heston 120 är konstruerad för kraftfull, djup och rik bas, för ett mer naturtroget ljud där specialeffekter får ta större plats.

– Vi vet att de som äger en soundbar också använder den för att lyssna på musik, trots det är många inte anpassade för både film och musik. Det gav oss en anledning och möjlighet att stå ut med vårt musikaliska arv i ett helt nytt segment, säger Anders Olsson, Senior Product Manager på Marshall Group.

– Vi har tillbringat hundratals timmar med att finjustera Heston 120. Det var viktigt för oss att spendera lika mycket tid och energi på både tv och musik, och inte välja den ena över den andra. Allting på insidan är skräddarsytt och konstruerat för väldigt specifika syften och för att ge en optimal ljudupplevelse, oavsett vad du tittar eller lyssnar på, fortsätter Ed Camphor, Audio Technology and Tuning Lead på Marshall Group.

För att fira lanseringen Marshall gått samman med MTV och producerat en helt ny “MTV Cribs”-special, med premiär idag. Med bröderna Dan och Justin Hawkins från The Darkness i huvudrollen och ett gästspel av Marshall Records-signade alt rock-duon Nova Twins, kan alla musikälskare än en gång uppleva “MTV Cribs”. Se det här!

Heston 120 är den första produkten i Marshalls satsning på tv-ljud. Heston 60 och subwoofern Heston Sub 200 kommer att lanseras senare under året. Håll utkik efter mer information de kommande månaderna.

Heston 120 finns att förbeställa nu och är tillgänglig för köp från 3 junimarshall.se för 10 999 SEK. Tillgänglig hos utvalda återförsäljare från 16 september.

Foto: Marshall