Idag presenterade LEGO Koncernen och The Pokémon Company International ett nytt mångårigt samarbete som, för första gången någonsin, kommer att erbjuda LEGO® Pokémon™ till fansen från och med 2026.
Det nya samarbetet väcker Pokémon-världen till liv på helt nya sätt, då fans får bygga sina älskade Pokémon med LEGO klossar.
Julia Goldin, produkt- och marknadsföringschef för LEGO Koncernen, berättar att:
– Vi ser fram emot att samarbeta med ett varumärke som har så hängivna fans och en så stor fanbas som Pokémon, och att arbeta för att ge våra gemensamma fans vad de har frågat efter. Vi är övertygade om att detta partnerskap, genom LEGO lekens oändliga möjligheter och de spännande äventyren i Pokémon-världen, kommer att skapa en rad nya möjligheter för både tränare och byggare.
Gaku Susai, Chief Product and Experience Officer på The Pokémon Company International lägger till:
– LEGO Koncernen och Pokémon delar starka gemensamma värderingar som fantasi, kreativitet och skoj, vilket gör detta till ett perfekt partnerskap för att erbjuda unika, meningsfulla och engagerande sätt för tränare att uppleva Pokémon. Att arbeta med det fantastiska teamet på LEGO Koncernen och se deras engagemang och passion för projektet har resulterat i ett innovativt och banbrytande samarbete som kommer att överraska och glädja fansen. Vi ser fram emot att få se både LEGO fans och Pokémon-communityns reaktioner 2026.
Mer information i takt med att den kommer ut finns här: www.lego.com/pokemon
Foto: LEGO Koncernen/The Pokémon Company International