Jay-Z:s champagnevarumärke uppköpt av dryckesjätten Moet Hennessy


 

 

Shawn “Jay-Z” Carter fortsätter att utveckla sin affärsverksamhet i sann entreprenörsanda. På måndagen kom nyheten att alkoholtillverkaren och distributören Moet Hennessy köper femtio procent stor andel i Jiggas champagnevarumärke Armand de Brignac. Drycken benämns också “Ace Of Spades” på grund av logotypen. I ett uttalande menar Jay-Z att samarbetet innebär möjligheter att utveckla varumärket in på 2020-talet, på liknande sätt som Dom Perignon och Veuve Clicquot:

 

“It is a partnership that has felt familiar the entire time.”

 

 

 

Visa det här inlägget på Instagram

 

Ett inlägg delat av Armand De Brignac Champagne (@armanddebrignac)

 

 

I samband med tillkännagivandet passade en annan musiker och entreprenör, Dr. Dre, på att gratulera Jay-Z till affärsuppgörelsen.

 

 

Visa det här inlägget på Instagram

 

Ett inlägg delat av Dr. Dre (@drdre)



Publicerat:
Redaktionen



NULL