Travis Scott är den senaste artisten att pryda den ikoniska FC Barcelona-tröjan tillsammans med Spotify, efter tidigare samarbeten med bland andra ROSALÍA och Drake. Denna gång tar man samarbetet till nästa nivå genom att också bjuda in Travis för att uppträda i Barcelona för allra första gången. Konserten äger rum kvällen innan El Clásico den 10 maj, på en unik scen vid ett ikoniskt landmärke i Barcelona.

FC Barcelona-spelaren Jules Koundé säger:

– Som ett troget fan av Travis och någon som bryr sig om stil, är det här samarbetet med Spotify kraftfullt. Att se Cactus Jack-loggan på vår tröja och vara en del av en kollektion som blandar fotboll med mode och musik är något som inspirerar mig djupt, och jag är stolt över att vara en del av en klubb som omfamnar det.

Tillsammans med Travis Scott har Spotify och FC Barcelona även tagit fram en kapselkollektion av exklusiva plagg och accessoarer. Cactus Jack-kollektionen kommer i en limiterad upplaga och är designad för att leva vidare utanför fotbollsplanen.

Travis Scott säger om samarbetet:

– El Clásico är ett ögonblick som hela världen tar del av. Att samarbeta med Spotify och FC Barcelona låter mig sammanfoga mitt universum med deras. Det här samarbetet handlar inte bara om att sätta Cactus Jack på en tröja, det handlar om att bygga något som suddar ut gränserna mellan musik och sport. Att vara den första artisten som uppträder i Barcelona som en del av det här samarbetet och att dela det ögonblicket med mina fans tar det hela till en helt ny nivå. 

Inom samarbetet har även Travis Scott kurerat en unik version av den populära spellistan Barça Matchday på Spotify, innehållande låtar som är anpassade för att motivera spelarna och fansen inför matchen.

Som en hommage till året då FCB grundades kommer 1 899 limiterade matchtröjor även finnas tillgängliga för fans att köpa online och via Barça Official Stores i Spanien från och med idag den 2 maj. Den limiterade Cactus Jack-kollektionen kan köpas via travisscott.com från den 9 maj.

Foto: Spotify