19-årige Casey Veggies namn började dyka upp innan och efter att Odd Future slog igenom. Han var till och med med i kollektivet för några år sen men valde tidigt att stå på egna ben. Inget dumt beslut i efterhand, nu när han har skrivit på för Roc Nation.

Veggies stil av rap låter väldigt kontemporär. Hans rimstrukturer och rapmelodier är influerade av en del aktuella namn. Det låter som att han har lyssnat på bland annat Drake, Schoolboy Q, Dom Kennedy, och experimenterar med att fösa in deras rapstilar i olika låtar som ”I Love Me Some”, ”Faces” och ”Take My Life”.

Det är klart genom projektet att ”Life Changes” är ett tillfälle för honom att låta lyssnare höra vart i utvecklingen han befinner sig, och hur han försöker polera alla delar av rappen. Förutom innehållet då. För även om han med titeln ”Life Changes” vill luta sig mot det klyschiga händelseförloppet om hur en artists liv förändras efter det stora skivkontraktet, så är det oklart vilken sorts omvandling hans går igenom. Han berättar ingenting särskilt detaljerat, utan han vill att vi ska ta honom på orden när han säger ”this will change everything/ like a child or funeral or a wedding ring” för att sedan rappa om nästa sak som ploppar upp i hjärnan. Rader som ”please let me fight pain” borde vara
avslöjande men det återuppkommande problemet är att inget sägs med övertygelse. Orden sägs för att, ja, han rappar så något måste yttras. Det råkade bara bli de här orden.

Beatsen och rappen låter bra, och det hörs att han gillar att rappa, men utan en angelägenhet eller en egen stil och märkvärdig personlighet så utmärker han sig bara som personifikationen av en ung och kapabel, men generisk rappare. Det är valpig, harmlös och steril rap. I dessa formativa år skulle han behöva en mentor eller en ny omgivning kring sig. Tills han hittar sitt eget uttryck kommer Casey Veggies musik vara i behov av verklig förändring.