Vill man bilda en uppfattning om Tinashe ska man se henne live. Att hon praktiskt taget föddes in i rampljuset får vi bevisat gång på gång. Sångerska, dansare och skådespelerska- blanda ihop dessa tre professioner och det resulterar i en konsert vi sent kommer glömma. På spelningen är mixtape-fansen inte glömda och de får sin kärlek bekräftad när hon framför låtarna “Vulnerable” och “Ectasy” redan i början. Tinashe har dessutom förmågan att bringa attityd under framförandet av känsloladdade låtar som ”Bet” och ”Cold Sweat”(Aquarius). Hennes fyra, otroligt professionella, bakgrundsdansare ökar hypen ännu mer. Let the show begin. R&B stjärnan har ett speciellt sound och majoriteten av hennes produktioner är djupa, visuellt målade ballader. Hon vet vad publiken vill ha och bjuder på up-temo remixer av sina egna låtar. Hon har något för alla. Up-tempo remixerna är kanske det som hypar publiken, samtidigt som det får originaliteten av albumet “Aquarius” att verka något bristfällig. Om man gick till konserten för att få det är mörka och djupa blev det inte riktigt som väntat.

Vad vi fick lära oss om Tinashe ikväll är att hon älskar det hon gör och hon är jävligt bra på det. Tinashe underhåller, energin är maxad och hon blir aldrig trött. Hon sätter alla steg och alla toner, hon behöver inte ens hämta andan. Jag skulle vilja se henne live igen, men på en större scen. Hennes karisma behöver mer utrymme. Rösten är fantastik. Scennärvaron likaså. Hon är jordnära, glad, talar till publiken och kommer dem nära. Hon tackar oss gång på gång. Tack själv underbara människa.

Bästa låt: ”Bated Breath”, som är en av hennes finaste och ärligaste låtar på Aquarius. Kanske blev det den bästa låten just för att hon behöll sitt originella sound vid framförandet. Och så klart låten alla hade väntat på; ”2 On”.

Detta minns vi: Fokus på publiken. Tinashe och dansarnas fantastiska energi och dansföreställningarna under de minimala pauserna. De höll igång publiken med hitlåtar som: Rae Sremmurd-No Type, Rick Ross ft T.pain- Baws och Dj Snake ft. Lil Jon- Turn down for what.

”2 On”- trots att det var hennes sista framförande och trots att hon gett oss 100% hela kvällen ökade energin ytterligare: både på scen och hos publiken.

Publiken: Debaser var fullsatt. Och den främre raden gillade allt och sjöng med till alla låtar. Längre bak var publiken lite mer svårflirtad och verkade inte komma till liv förrän de fick höra hitlåten ”All hands on Deck”.

// Mariana Benyamin Sir

För fler videoklipp se @kingsizemag på Instagram

@tinashenow bjuder även på en hel del dans!