Musiklandskapet har förändrats i hög takt sedan introduktionen av streamingtjänster och sociala medier. Detta återspeglas nu i ett nytt samarbete mellan Billboard och TikTok för att skapa den nya topplistan “TikTok Billboard Top 50”. Listan kommer att inbegripa de mest populära låtarna på plattformen i USA och baseras på skapelser, engagemang och visningar. Till Billboard säger Ole Obermann, global utvecklingschef på TikTok:

“TikTok is already the world’s most powerful platform for music discovery and promotion, and each week our passionate community of music fans drives songs onto the Billboard charts. It therefore made perfect sense to partner with Billboard to create the TikTok Billboard Top 50 chart. The chart gives a clear picture of the music that is being listened to on TikTok, and consequently starting to trend on DSPs and other services.”

När det första “TikTok Billboard Top 50”-listan presenteras idag så intar nykomlingen Sexyy Red förstaplatsen med låten “SkeeYee”. Doja Cat tar andraplatsen med “Paint The Town In Red” och tredjeplatsen kniper Taylor Swift med “folklore”. Sexyy Red kommenterar förstaplatsen och säger:

“I always knew I would be a No. 1 type of artist, so I want to thank all my fans on TikTok for running my music up! I’m just being me on TikTok and people love it.”

Övriga namn bland de tio främsta är Zach Bryan, Tim McGraw och r&b-legendaren Charlie Wilson. Mike Van, VD på Billboard, säger vidare:

“At Billboard, we are constantly evolving our charts to reflect how fans engage with music and connect them more deeply with the artists they love. We see a clear opportunity to recognize the way music discovery on TikTok is shaping popular culture and are proud to offer this tool to the industry, while offering brands a new way to engage with music fans at scale. You’re not No. 1 until you’re No. 1 on Billboard.”

Foto: Pressbild