Snoop Dogg fortsätter att ta för sig, i vilken del av branschen han än verkar inom. Nyligen köpte han upp Death Row Records i en både historisk och förstås symbolisk affär. Nu avslöjar han sina planer för bolaget, som i vanlig ordning är ambitiösa. Via ett chattrum i appen Clubhouse bekräftar han att han kommer att göra Death Row till ett NFT-bolag.

“Death Row will be an NFT label. We will be putting our artists through the metaverse and through a whole other chain of music. Just like how we broke the industry when we was the first independent to be major…I want to be the first major in the metaverse so Death Row will be an NFT”, skriver rapparen och numera skivbolagschefen.

Han annonserade också att sitt nya album “B.O.D.R (Bacc On Death Row)” kommer att göras tillgänglig som NFT i samarbete med plattformen Gala Games. Albuemt släpptes den 11 februari och i ett uttalande sa Snoop då:

“I am thrilled and appreciative of the opportunity to acquire the iconic and culturally significant Death Row Records brand, which has immense untapped future value.”

Vad gäller samarbetet med Gala Games sa han också:

“Blockchain tech has the power to change everything again and tip the table in favor of the artists and the fans, and we’re going to be right at the front of the pack with this Gala Music deal.”

Detta betyder dock inte att musiken som vanligt släpps via streamingtjänster och “B.O.D.R” går att lyssna på via Spotify nedan.

Foto: Pressbild/Death Row Records