6284dbc5b422e7360a0da4a2
Snoop Dogg tingar varumärket “Snoop Doggs” – för att sälja varmkorv


 

 

Högaktuella veteranen Snoop Dogg letar nu efter nya utmaningar i sin karriär. Och varför inte ge sig in i varmkorvsmarknaden? Det är i alla fall vad det verkar som, då rapparen ansökt om varumärket “Snoop Doggs”, enligt Billboard.

 

“Snoop’s attorneys filed it as a so-called intent-to-use application, meaning Snoop has not yet launched a brand, but that he has a serious intent to do so”, skriver Billboard.

 

Med andra ord verkar han ha glömt bort sin upplevelse hos Jimmy Kimmel 2016, där han fick i uppdrag att titta på en video hur just varmkorv blir till. Eller så vill han helt enkelt råda bot på något han åtminstone då ansåg motbjudande.

 

“This is a hot dog!? Oh cuz, I ain’t never eating a motherfucking hot dog! If that’s how they make hot dogs, I don’t want one. I’m good”, sa han då.

 

 

 

 

Samma år medverkade han även i ett samarbete med Burger King för deras kampanj runt “Grilled Doggs”, så det går ändå att påstå att Snoop är något av en rutinerad korvförsäljare.

 

Sedan tidigare har rapparen investerat i sin egen gin Indoggo och flera andra produkter. I slutet av 2021 släppte han samlingsalbumet “Snoop Dogg Presents Algorithm” via Def Jam, som också fick en global upplaga med svenska rapparna Näääk och Lani Mo som gäster.

 

 

 

 

 

 

Foto: 4 Hunnid

 

 



Publicerat:
Redaktionen



NULL