Högaktuella veteranen Snoop Dogg letar nu efter nya utmaningar i sin karriär. Och varför inte ge sig in i varmkorvsmarknaden? Det är i alla fall vad det verkar som, då rapparen ansökt om varumärket “Snoop Doggs”, enligt Billboard.

“Snoop’s attorneys filed it as a so-called intent-to-use application, meaning Snoop has not yet launched a brand, but that he has a serious intent to do so”, skriver Billboard.

Med andra ord verkar han ha glömt bort sin upplevelse hos Jimmy Kimmel 2016, där han fick i uppdrag att titta på en video hur just varmkorv blir till. Eller så vill han helt enkelt råda bot på något han åtminstone då ansåg motbjudande.

“This is a hot dog!? Oh cuz, I ain’t never eating a motherfucking hot dog! If that’s how they make hot dogs, I don’t want one. I’m good”, sa han då.

Samma år medverkade han även i ett samarbete med Burger King för deras kampanj runt “Grilled Doggs”, så det går ändå att påstå att Snoop är något av en rutinerad korvförsäljare.

Sedan tidigare har rapparen investerat i sin egen gin Indoggo och flera andra produkter. I slutet av 2021 släppte han samlingsalbumet “Snoop Dogg Presents Algorithm” via Def Jam, som också fick en global upplaga med svenska rapparna Näääk och Lani Mo som gäster.

Foto: 4 Hunnid