Rapparna stäms även på 4 miljoner dollar av Vogues ägare för fejkat omslag.

I samband med lanseringen av Drake och 21 Savage nya album “Her Loss” har ett relativt extraordinärt marknadsföringsknep använts. Häromveckan lanserade duon en fejk-version av tidningen Vogue inför albumreleasen, där Drake och 21 Savage prydde omslaget. Detta har följts av fejkade framträdanden på “Tiny Desk” såväl som populära NBC-showen “SNL”. Nästa steg i denna kostsamma och snillrika marknadsföringsstrategi är deras egen version av Berlin-baserade “A COLORS SHOW”, där vi bland annat kunnat se svenska Broder John och Sebastian Mikael i den riktiga versionen av YouTube-serien. Beskåda deras framträdande med “Privileged Rappers” nedan!

Samtidigt som denna nya spoof-video lanseras så kommer uppgifter att Drake och 21 Savage ska stämmas på över 4 miljoner dollar av Vogues publisher Conde Nast, skriver Reuters. Publikationen kräver att Drake och 21 Savage upphör med distributionen av den falska upplagan av tidningen. Representanter för Drake har ännu inte uttalat sig vad gäller stämningsansökan på 30 sidor, som lämnades in till en domstol på Manhattan, i New York City under tisdagen.

65ba07add7a32f7b0a037f23