"...we both give you quality straight from the kitchen!"

Det är inte många som kommer lindrigt undan när Pusha T väl har siktet inställt. Inte ens McDonald’s. I en ny disslåt har rapparen teamat upp med konkurrerande snabbmatskedjan Arby’s för att förstärka överlägsenheten med deras nya Country-Style Rib Sandwich.

På låten nämns McDonald’s vid namn när Push ställer sig kritisk till burgarjättens “mystery meat” och samtidigt hyllar Arby’s rökta “country-style” revbensspjäll som kommer tillsammans med lök, smält cheddarost och rökig BBQ-sås.

Tillsammans med låten och menyalternativet har man även teamat upp för en merchkollektion i sann södern-anda. Denna inkluderar en Pusha T t-shirt och jacka med Arby’s Gallon Hat-logga, en western-slips, trucker keps och en bandana.

“We are on a mission to call out weak sandwiches of questionable quality, and there is no other product that can compare to our REAL Country-Style Rib Sandwich or is worthy of Pusha T’s praise. We’ve spent years perfecting the intricate smoked rib flavors and are proud to have Pusha remind people why Arby’s has the meats – and smokes the competition”, säger Jim Taylor, ordförande för Arby’s, i ett uttalande.

Pusha T fyller i:

“Rap Album of the year. Sandwich of the year. Simple as that — we both give you quality straight from the kitchen! I love the work I’ve been doing with Arby’s — this time around we have to chef up something different and give everyone quality country inspired merch to go along with the rib sandwich.”

Se en musikvideo till kampanjfilmen/disslåten samt bilder på plaggen nedan. Är man sugen på kläderna går de att köpa via Arby’s hemsida.

Foto: Paul Morigi/Arby’s/Pressbild/Wikipedia