Efter nyheten om att Missy Elliott får ta emot Michael Jackson MTV Video Vanguard Award på årets VMAs den 26:e augusti, har tv-bolaget nu även annonserat att man skapar ett pop up-museum för artisten i New York. Tillsammans med Pepsi kommer man bjuda in fans för en interaktiv upplevelse där flera av skaparna bakom några av hennes mest ikoniska musikvideos ska uppmärksammas.

“I’m so thrilled that MTV, in collaboration with Pepsi, has decided to showcase the amazing work of my dear friend Missy Elliott. It has been my distinct honor and privilege to have been fortunate enough to costume design for Missy for so many years, a true labor of love. I wish to congratulate Missy, Hype Williams, HitHat and all the many creatives whose amazing work will be on display at the Museum of Missy Elliott”, säger kostymdesignern June Ambrose som tillsammans med koreografen HitHat och regissörer som Hype Williams och Dave Myers är några av de som får installationer inspirerade av deras verk.

Utöver en rad originella foton från videos som “The Rain”, “Gossip Folks” och “Lose Control” kommer det även finnas en Supa Dupa Fly Lounge och en nagelbar. Mer information om museumet finns att läsa på museumofmissy.splashthat.com.

Foto: MTV Networks