Det svenska ölmärket Åbro lanserar nu en ny öl som fått namnet “Ey’Bro” – baserat på det virala YouTube-klipp med Eminem, Proof och managern Paul Rosenberg som dök upp för 12 år sedan. I klippet kan man se rapparna spela in en egen komisk reklamfilm för pilsnern baserat på deras tolkning av uttalet av Åbro. Det spelades in när Eminem och D12 besökte Stockholm och Globen i februari 2001.

Ölen “Ey’Bro” har nu lanserats och släppts på Systembolag runt om i Sverige och beskrivs av bryggeriet som en ljus lättdrucken lager som passar bäst i sällskap med vänner.

– Tyvärr äger inte vi rättigheterna till videon på Eminem så vi kan inte använda oss av den och alkoholreglerna i Sverige är väldigt restriktiva. Men vi hoppas att många sett videon och förstår kopplingen mellan Ey’bro och Åbro, säger Amelie Dunge, marknadschef på Åbro i en kommentar till Resumé.

Se klippet nedan!

Foto: Pressbild

65ba07add7a32f7b0a037f23