I samband med släppet av Drakes nya poesibok ”Titles Ruin Everything: A Stream of Consciousness by Aubrey Graham and Kenza Samir“ i helgen så tog Toronto-artisten ut helsidesreklamer i ett antal nordamerikanska tidningar (bland annat New York Times, NY Post, Toronto Star och Los Angeles Times). Reklamsidorna inkluderade en QR-kod som ledde till hemsidan titlesruineverything.com med tre korta textrader: ”I made an album to go with the book. They say they miss the old Drake girl don’t tempt me. FOR ALL THE DOGS.”

Drake började teasa posisamlingen redan för ett år sedan i radioshowen “Table For One”, på SiriusXM.

”Me and Kenzo have a book coming out this year, a poetry book. So I hope you guys tune into that too ‘cause that’s gonna be some shit”, sa Drake i juni förra året.

Boksläppet dröjde dock till 2023, men nu släpps den tillsammans med nyheten att ett nytt Drake-album ska ackompanjera poesisamlingen. ”Titles Ruin Everything” är skriven av Drake tillsammans med hans låtskrivarkollega Kenza Samir och är enligt Drakes hemsida en 168 sidor lång samling av dikter om “kändisskap, romantik och relationer”.

“I don’t know if I have ever wanted people to buy or support something more in my life…our first book is available tmrw on @drakerelated and other select retailers”, skrev Drake i ett inlägg på Instagram under lördagen.

Drake har tidigare hintat om ett nytt släpp i ”Scary Hours”-serien men det verkar nu få vänta tills efter poesiboksalbumet, som tros få titeln ”For All The Dogs”. ”Scary Hours”-projektet skulle bli det tredje i ordningen och det första sedan ”Scary Hours 2” 2021, som gästades av gästades av Rick Ross och Lil Baby. ”For All The Dogs” blir Drakes första längre projekt 2023, efter att släppt singeln ”Search & Rescue” och J Hus-featuren ”Who Told You”.

Foto: Pressbild