Efter att Travis Scott i flera år har bidragit till Oakleys varumärke genom sina scenkläder och glasögonval under den rekordbrytande Circus Maximus-turnén, har de två kulturella kraftpaketen nu gått samman för att officiellt samarbeta och omforma glasögon, kläder och mycket mer. Detta då rapparen blir märkets första Chief Visionary.
“Today marks a bold new chapter in Oakley’s history as we proudly welcome Travis Scott as our Chief Visionary–a title that speaks to creativity, belief, and purpose, to forge something that’s not only different–it’s defining”, säger Caio Amato, Global President på Oakley.
Av allt att döma kommer Travis Scott jobba tillsammans med Oakley för att vidga deras portfölj och kreativa vision, medan officiella samarbeten kommer att släppas genom hans märke Cactus Jack.
“I’m inspired by what people think can’t be done. It’s about pushing culture and reworking ideas to see how far they can go. Oakley’s design game is next level, and I had to be part of that. We’re building something that blends legacy with the future – this is just the beginning”, säger rapparen själv i ett uttalande.
För att fira partnerskapet släpps tre Day Zero-produkter via shop.travisscott.com. Närmare bestämt en t-shirt, en hoodie och ett affischpaket för att få en glimt av vad som komma skall.
Foto: Oakley
