Återförsäljaren SSENSE släpper kortfilm där företagets japanska utbud presenteras på en squashbana.

SSENSE har på relativt kort tid slagit sig in i modebranschen och visat att man kommit för att stanna. Online-återförsäljarens hemsida besöks varje månad av omkring två miljoner shoppingsugna människor och i hemlandet Kanada listades man nyligen som ett av de 50 snabbast växande företagen. Framgångarna beror förmodligen till stor del på det stora utbudet – över 150 olika märken finns i lagret, flera av dem sådana som i vanliga fall är relativt svåra att komma över.

Nu släpper företaget en kortfilm där man visar upp delar av sitt imponerande japanska utbud. Filmen skildrar ett gäng män på en squashbana, men matchstället består inte direkt av shorts och t-shirt. Iklädda märken som Comme des Garçons Homme Plus, Visvim och Undercover rör det sig snarare om modemässigt än sportsligt finlir i den drygt två minuter långa filmen.

Alla plagg som förekommer i filmen finns givetvis tillgängliga för köp på SSENSE:s hemsida.

//David Melander