Reebok Classic vill hylla ”the Doers” - människor som nått stor framgång genom att göra det de brinner för - och lanserar därför intervjuserien ”It takes a lot to make a Classic”.

I intervjuserien, som går under samma namn som Reebok Classics globala lifestylekampanj, arbetar Reebok med både globala och lokala ambassadörer, som nått framgång genom att göra det de älskar med attityden att inget är omöjligt. Varje månad presenteras en ny profil, allt från artister och butiksägare till graffitikonstnär och tatuerare, som berättar om ett av sina klassiska ögonblick. Intervjuserien publiceras bl a på Kingsizemagazine.se.

– Kingsize och Reebok är ett klassiskt samarbete och vi har arbetat med många projekt under de senaste åtta åren i print och på event, säger Matthias Sjödin, marknadschef på Kingsize. Nu när vi på Kingsizemagazine.se lanserar vår nya plattform så känns det naturligt att lyfta detta samarbete även in i den digitala världen och att ta fram och visa den svenska urbana lifetyle-kulturen och dess artister tillsammans.

Medverkar i intervjuserien ”It takes a lot to make a Classic” gör bland annat globala ambassadörer som Rick Roos, TYGA, Mike Posner, Swizz Beatz samt Verbal såväl som svenska representanter som ADL, Labyrint, Blue, J-Son, Mohammed Ali, Million Stylez, Safari Sounds, Lorentz & Sakarias, Caliroots och Sneakersnstuff.

Se första delen av ”It takes a lot to make a Classic” med Labyrint:

Följ ”It takes a lot to make a Classic” med start i juni på

http://kingsizemagazine.se

www.reebok.com/classic
www.facebook.com/reebok